اخبار تکنولوژی

مشخصات بلاگ

این وبلاگ برای بالا بردن سطح اطلاعات شما بینندگان عزیز ایجاد شده و از شما درخواست میشود که نظرات خود را در این باره برای ما ارسال کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

دنیای اخبار تکنولوژی و به خصوص اسمارت فون مدیون یک مرد است؛ اوان بلس یا همان Evleaks مشهور که نویسنده سابق وب‌سایت Engadget است و تا امروز صاحب یکی از مشهورترین اکانت های افشاکننده توییتر بوده است...

دنیای اخبار تکنولوژی و به خصوص اسمارت فون مدیون یک مرد است؛ اوان بلس یا همان Evleaks مشهور که نویسنده سابق وب‌سایت Engadget است و تا امروز صاحب یکی از مشهورترین اکانت های افشاکننده توییتر بوده است.

بلس در دو سال اخیر پشت‌پرده تعداد بسیار زیادی از لیک ها و افشاگری‌های متفاوت بوده است که طیف وسیعی از شرکت‌های دنیا چون اچ‌تی‌سی، سامسونگ، گوگل، نوکیا، موتورولا و ال‌جی را در بر می‌گیرد.



در این مدت اسمارت فون یا تبلت جدیدی نبوده که پیش از انتشار اخبار رسمی آن در وب‌سایت خبری، جزئیاتی از آن را از زبان Evleaks نشنویم. وب‌سایت و اکانت توییتر وی منبع اصلی رسانه‌های خبری دنیای تکنولوژی بود، اما ساعاتی پیش اتفاق غیرمنتظره ای رخ داد...

بلس بعد از دو سال فعالیت، در یک حرکت کاملا غافلگیرکننده قصد خداحافظی دارد. این تصمیم وی طی پیامی در اکانت توییترشمنتشر شده است: «تمام اتفاقات خوب باید روزی به پایان برسند؛ ممنونم برای دو سال فوق‌العاده -اعلام بازنشستگی»

هر چند افشاگری‌های اخیر Evleaks در چند ماه اخیر با تناقضات و اشتباهاتی همراه بوده، اما هیچ‌کس منکر اطلاعات و نفوذ خاص او در میان افراد مطلع نبوده است.

احتمالاتی می‌رود که بازنشستگی بلس با توجه به مشخص‌بودن هویت اصلی وی چندان اتفاقی نباشد. این افشاگری‌ها تاکنون بارها موردتوجه مسئولین شرکت‌هایی چون اچ‌تی‌سی نیز قرار گرفته و ممکن است در پس پرده فشارهایی نیز برای این کناره‌گیری وجود داشته باشد. تعدادی از افشاگری‌های Evleaks حتی به برنامه‌های بسیار دور شرکت‌ها نیز کشیده شده بود.

البته وی بارها در توییتر به مشکلات بیماری خود نیز اشاره‌هایی داشته و گمان می‌رود یکی از دلایل این کناره‌گیری، همین مشکلات جسمی باشد.

به هر حال این اتفاق غافلگیرکننده بوده و ممکن است در چون روز آینده همان‌طور که پیش‌تر نیز در مصاحبه‌ای هویت واقعی خود را مشخص کرده بود، این بار نیز از دلیل واقعی این کناره‌گیری سخن بگوید.

آپدیت:
اوان بلس در مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Next Web از دلایل کناره‌گیری خود ساعاتی پس از اعلام آن سخن گفته است. دلیل اصلی این اتفاق به گفته بلس «مشکلات مالی» بوده است. وی اداره یک اکانت توییتر و دریافت پول از آن را یک پروسه زمان‌بر و دارای هزینه دانسته که هر چند در تلاش بوده تبلیغاتی را برای این کار دریافت کند، اما در نهایت سود مناسبی عاید وی نکرده است. 

از طرفی وب‌سایت بلس نیز با آدرس evleaks.at آن‌چنان که باید بیننده‌ای جذب نکرده و به گفته این افشاگر بیشتر کاربران تمایل به استفاده از توییتر وی داشته‌اند. وخیم‌تر شدن بیماری او نیز مزید بر علت شده تا راهی غیر از کناره‌گیری برای Evleaks باقی نماند. 

این افشاگر مشهور در ادامه از شغل کاملا جدیدی خبر داده که به زودی به آن مشغول می‌شود و به شکل «صریحی» از عدم بازگشت خود به دنیای افشاگری‌های دنیای تکنولوژی خبر داده است. بنابراین این کناره‌گیری همیشگی خواهد بود.

جان راسل نویسنده The Next Web در ادامه مصاحبه نظر خود بلس را در مورد بهترین افشاگری وی جویا شده است. بلس محبوب‌ترین افشاگری خود را HTC One M8 Prime می‌داند، هر چند این پروژه مدتی قبل از سوی اچ‌تی‌سی کنار گذاشته شد. جالب اینجاست که برخلاف تصور عموم در مورد تذکراتی که ممکن بوده از طرف شرکت‌های بزرگ به Evleaks داده شود، او این اتفاق را اگرچه بسیار زیاد عنوان کرده، اما آن‌طور که مردم تصور می‌کنند نمی‌داند. 

Evleaks همچنین عامل موفقیت خود را در سه چیز دانسته است: منابع مطمئن، همکاران خوب و خوش‌شانسی!

پس از غیبت این افشاگر مشهور سؤال اینجاست که آیا فرد دیگری در دنیای اینترنت وجود دارد که بتوان به گفته‌های وی اعتماد داشت. اوان بلس در همین رابطه فردی به نام TK O'Conner را پیشنهاد داده است و عقیده دارد که وقتی بحث افشاگری در میان باشد، TK استاد این کار است. وب‌سایت وی از این آدرس قابل مشاهده است.

اکانت توییتر Evleaks به گفته بلس همچنان باز خواهد بود و اطلاعات شخصی در آن درج می‌شود. بدون شک غیبت وی تا مدت زیادی در میان اخبار دنیای تکنولوژی احساس خواهد شد، اما به یاد داشته باشیم که اگرچه Evleaks از این وادی کناره‌گیری کرد، ولی دوره افشاگری‌های اینچنینی به اتمام نخواهد رسید.
منبعEvLeaks
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۳
امیرحمزه سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی